Egenheter

Jag trodde att det bara gällde musik, men mitt beteende gick vidare till att gälla kläder och nu även mat.
Ja alltså det här med att matte-mamman fastnar för något och håller sig till det.

Hittar jag en bra låt spelar jag den och endast den eller ja mest den ialla fall, tills dess att jag hittar en ny låt jag gillar då börjar det om. Det kan även gälla en grupp, ja det vet ju ni som varit med mig sedan Backstreet Boys åren.

Det har visat sig att om jag köper ett klädesplagg jag trivs i så är det ofta jag köper fler av samma modell om de har olika färg. I garderoben just nu finns i alla fall 5 plagg som har dubletten bredvid sig ja fast i en annan färg såklart. Om vi ska prata om hur läget är i byrån räknar jag till 6 plagg utan ätt tänka till, här finns även tripletter i några fall.

Nu har det gått över till att gälla mat. Jag har helt snöat in mig på sötpotatissoppa och har matlådor för halva veckan i kylen ändå undrar jag lite försiktigt om det inte är dags att göra en ny laddning för det är ju så gott. I skrivande stund är lunchsoppan just uppäten och magen är lycklig, men gommen suktar efter mera=)

Jag behöver kanske inte nämna att jag är en sådan som läser böcker och ser filmer om och om och om igen ja om de är bra förstås.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0