Inte nu igen!



Jag tror att gubben Pettson har fått ögoninflamation igen....suck. Det rinner ur hans vänstra öga i någon sorts rödsvart färg, precis som sist.

Någonstans i röran här hemma finns det en tub ögonsalva som det står Katten Pettson på. Att veterinären skrev så är mycket uppskattat så inte matte tar fel tub när hon letar sin egen ögonsalva, men jag tror att sist vi hade problem med ögonen här hemma så var det Pettson den gången också. Det blir till att ge sig på jakt efter salvan ikväll men tills dess att den är upphittad sköljer vi med saltlösning, tur att Pettson är en snäll kisse som låter matte droppa grejer i ögonen på honom precis som hon vill.

Bilden kanske inte är den bästa, men matte roar sig med att tömma kameran, och tog det som fanns. Sjuklingen roar sig med att snarka i favorithörnet och sjuklingens storebror ligger i sin bur och sover sött. Egentligen kanske det är matte som man ska kalla sjukling eftersom hon är sjukskriven från jobbet och går hemma och drar benen efter sig (idag har dock 6 maskiner tvätt tvättats). Men för att ha något att göra så här i väntans tider har matte skaffat facebook, det ni. Tro om någon hittar mig där.

Kommentarer
Postat av: Johanna Andersson

Vad fina missarna är :)Här hemma finns det två som också är galna i sugrör :) Vad kul att du har skaffat facebook! Hittar dig dock inte, men du kanske är skyddad. Jag heter iaf Johanna Helena Andersson, sök på det så borde du hitta mig. Vi med vanliga namn måste ju lägga till mellan-namn för att någonsin bli hittade ;)

2011-06-28 @ 00:16:20
URL: http://systerskratt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0