Dagarna går

Det är en konstig sommar det här!
Matte är ju som sagt sjukskriven, och jag märker stor skillnad på hur jag mår en vecka då jag jobbar och en vecka då jag är sjukskriven. Orken att hitta på saker finns och huvudvärken kommer på sällsynta (någon gång i veckan) besök istället för att vara normalläget. Men det är rätt konstigt att vara hemma på sommaren när folk har semester, det känns som om jag har semester utan min gubbe. Tur jag har kattsällskap, ligger jag i soffan kommer de dit, tar jag mig en lur kommer de till sängen, går jag ut följer Findus med i sitt koppel, de är bra sällskap helt enkelt.

Jag poar på hemma så gott det går, idag har det varit en produktiv dag med rensnig av en garderob och ett nattduksbord. Poar jag inte på hemma så tar jag mig en utflykt, jag har haft turen att Linn haft semester och kunnat hitta på saker med mig, men efter några dagar på fötter är det bara att inse att graviditeten sätter sina spår och så blir det dags för en dag med fötterna i högläge.

Husse har förhoppningsvis fem dagar kvar att jobba innan han får semester, men husse har blivit besatt med tanken att vårt hem ska vara kliniskt rent när pyret tittar ut så hans första semestervecka tänker han ägna åt storstädning. Jag antar att jag får bidra med tillagning av mat och framdukning av fika. På tal om mat så är det dags att jag kontrollerar vad som behövs till middagen så husse kan handla på hemvägen, dessutom kan köket behöva en runda innan matlagningen tar fart.



Bjuder på en bild av världes bästa gubbe, han är en klippa att luta sig mot och om jag inte redan vore gift med karln skulle jag fria på stört!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0