Förlåt för mina glänsande ögon..


Min matte utbrast "men vad lätt du är", när hon lyfte mig i går, det måste vara första gången!
Veterinären brukar annars säga åt min matte att jag måste banta... när veterinären säger det brukar matte försöka ett par dagar och sedan ge upp, jag och brorsan har nämligen kommit på några sätt att irritera matte tills hon ger upp och matar oss som vanligt, mjaaaaaaaaaaaaaau.
Men nu skulle jag ju inte berätta om veterinären utan om huruvida jag blivit en flugviktare. Jag tror att matte har fel när hon säger att jag är lätt. Jag känner mig nämligen lika stor och ståtlig som vanligt, så jag tror att det är den där lillmatten som matte släpar runt på som blir större och större. Jag har räknat ut att lillmatte nu väger minst två fulla mjölkpaket mer än mig och kanske har hon ett större omfång också, men det är svårt att veta för hon saknar päls!

Den här helgen/veckan är min matte och husse kattvakter åt odågan Stina, hon har dock uppfört sig betydligt bättre än väntat och hon bråkar mer med brorsan än med mig. Men för säkerhets skull går jag runt matte och husse lite extra så de kan bryta in om hon skulle få för sig att attackera.

Matte och husse monterade ned vårt klösträd i veckan och bar in ett stickigt träd istället, det tycker jag är ganska mysigt för mitt vanliga snarkninghörn blir lite mer skyddat än vanligt.

/Pettson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0