Lite suddig men fin ändå


Matte jagade katterna en kväll för att få fina bilder till almanackan på jobbet. Tro't eller ej men Pettson satte sig och poserade. Tyvärr poserade han inte tillräckligt länge för att matte skulle hitta rätt skärpa.

Här hemma hos Pettson och Findus är livet lugnt. För stunden ligger Findus med matte i soffan, väntandes på husse som tar maten ur ugnen. Pettson ligger bredvid mattes snowboard som har premiäråkts idag, troligtvis slickar Pettson upp snön som smält sedan brädan kom in i värmen. Matte kan inte veta säkert eftersom Biffen inte syns från soffan.

I november köpte matte sin nya (läs bättre begagnade) bräda, den är lite längre än den matte hade innan så tanken är att jag ska flyga fram i backarna. Efter premiärturen kan jag konstatera att om jag vill flyga kontrollerat måste brädan arbetas med, stålkanterna ska slipas, undersidan vallas och matte saknar sina gamla bindningar så de ska monteras på. Ett par nya snowboardskor vore också bra att införskaffa, men med tanke på hur lite matte åker kan jag gott fortsätta stabilisera skorna med bitar från glasslådor. Idag fungerade dock inte det gamla tricket, antagligen för att matte inte kontrollerade att glasslådebitarna satt där de skulle, resultatet av det är ett svullet och rött område på hälsenan stort som ett bromsbett, men det var det värt. Att susa ned för backarna gillar matte skarpt, men sidsjöbacken var lite väl kort för att känna fartvinden.

Söndagar är mattes favorit TV dag, nuförtiden, Projekt Runway, I en annan del av Köping och mys programmet nummer ett, Damernas detektivbyrå.
Nu kom Findus för en trampstund så det är bäst att ägna honom lite tid innan det är dags för middag.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åhh vad roligt att åka snowboard!! Längtar tills jag kan göra det igen. Det blir ju inte så ofta med tanke på att det inte finns några backar här nere :(

Och detta årett lär det ju inte bli pga av det tråkiga knät!

Du får åka lite åt mig med!!



Kram

2010-02-15 @ 11:47:58
URL: http://bymillan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0