Tisdag och matte har landat i soffan



Matte var till doktorn igår fick kortison, fler allergitabletter och en remiss till hudkliniken. Efter chock kortisonbehandlingen, 12 tabletter i ett svep, verkade allt bli bättre. I morse såg matte nästan normal ut, men det har förvärrats under dagen. Matte är visserligen inte särskillt svullen, men röd och knottrig och KLIIG.

Här hemma har lugntet lagt sigt, Pettson jagade just en förpackning pappersnäsdukar, och Findus jagade Pettson. Men nu har Findus intagit klätterträdet och Pettson ligger i husses garderob. Husse själv är på fotbolls träning och matte tittar på Betty och så småningom på Desperate.

I morgon vänar en kort dag på jobbet, visserligen kunde jag jobba hemifrån, men jag behöver boka in ett telefonmöte och mannen som fixar sådat har varit i Sollefteå i dag. Så det är lika bra att åka in till Ånge en sväng.

Nu är det paus i Betty och tar jag en racer dusch, borde jag hinna tillbaka innan reklamen är slut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0