Självmordsbenägen katt!?

Ja se Findus,
häromdagen satt matte på gräsplätten utanför lägenheten, matte roade sig med en spännande bok och Findus som satt fasttjudrad bredvid mig, roade sig med insektsjakt och solning. Han hade sin korta lina så han kunde bara gå 5 meter åt varje håll. Runt gräsplätten är det staket ut till vägen och ned till tvättstugan men på sina ställen är det glest mellan spjälorna.
Findus den gosen trodde att han med kopplet på skulle kunna gå genom spjälorna och hoppa två meter ned till tvättstugan.
Men linan var för kort.
Helt plötsligt upptäcker matte att katten är borta, jag följer linan och hittar en stor gosig sak, hängandes ned efter betongväggen, dinglandes i sin sele. Inte ett ord kom det ur honom. Jag hivade upp kissen och satte mig till rätta, telefonen ringde, så jag lade ifrån mig boken och tittade på skrutten, och trot eller ej, han går dit igen och sticker huvudet mellan spjälorna.
Men eftersom matte var på alerten blev han stoppad innan dinglandet blev verklighet igen.  
Sikken katt.

I dag har matte varit på studiebesök på Blåberget (avfallsstationen) i Sundsvall och sedan varit i Torpshammar på nämndmöte. Ytterligare ett snabbt studiebesök hanns med på eftermiddagen då matte tittade in till husse på jobbet. Det såg inte riktigt ut som jag tänkt mig men känndes trevligt att få se var husse huserar på dagarna.

Nu har matte bara tvätten kvar att röja undan innan lägenheten ser riktigt välstädad ut, så det är väl bäst att jag tar itu med det så det är fint tills husse kommer hem från sin match.

Kommentarer
Postat av: Venne :]

Det var allt en mysig katt du har :)

2009-05-29 @ 20:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0