Kli, hetta och svullnad...

... har drabbat mattes ansikte igen. Suck
Sist det hände var sommaren 2007, matte trodde att hon skulle slippa denna konstiga åkomma, men icke. Just nu knaprar jag allergitabletterna som annars Hoffe knaprar då han hälsar på kissarna våra, en magnecyl har också slunkit ned. Men tyvärr ser matte ingen förbättring i sikte.

Tur att matte har en go husse, som nu lagat LCHF pizza, mums. Själv sitter jag i soffan med en strykningshög större än Kilemanjaro.

Undrar om man törs gå till jobbet, eller om man ska satsa på ett besök på vårdecentralen, där de givitvis kommer att säga
"är du allergisk mot något"  varpå mitt svar blir:
"nej, det har redan testats"
"ja ha, men då måste du vara överkänslig mot något, har du ätit något konstigt, eller använt någon ny hudkräm "
"nej"
 "nähä, prova med allergi tabletter, så går det säkert över ska du se"

Tänk att den enda som tagit prblemet på allvar var en läkare på vårdcentralen i viksäng, visserligen var han också den enda (bortsett från husse) som såg mig när det var som värst. Men eftersom jag tillhörde landstinget I Härnösand så lät han dem göra vidare tester. Och när jag varit i Härnösandhos dem med samma åkomma har jag ju sett symptomen i god tid och därmed sökt vård tidigare, och alltså inte sett ut som en badboll vid mina besök. Ja ja, blir det inte bättre får jag masa mig till vårdcentralen i Timrå, här kanske det finns någon som inser problematiken. Man kan ju alltid hoppas ialla fall. 

Nu ska pizzan ned i magen.

Kommentarer
Postat av: Maria

Diggar att du äntligen har börjar blogga igen=)

2009-05-17 @ 19:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0