Full fart...



Idag var tanken att matte och husse skulle hinna pula med rengöring av duschen, flytt av vinterkläder till källaren, strykning och ugnsrengöring, innan matiné föreställningen av Änglar och demoner kl 15.

Men vi behövde ta oss in till stan också eftersom husse har en viss brist på T-shirtar och mattes nagelsax har försvunnit och är djupt saknad.  Och efterom vi redan letat T-shirtar på Birsta så var det till centrum vi behövde ta oss.
Inget omöjligt mission tänker man då.

Men så ringer mattes pappa " ska ni ut och shoppa något idag" löd hans fråga, "nä inte mer än en nagelsax" svarade jag. För en nagelsax stod som sagt överst på min shoppinglista. Men så säger pappa att det är 20 % på hela sortimentet på Media Markt.

Jaha då fick vi tänka om, vi behöver ju nämligen en bilstereo, och pappa ville att vi skulle titta på en bärbar dator åt honom. Sagt och gjort vi snodde på här hemma och hann med allt utom strykningen.

Så for vi i väg, en snabb sväng in på IKEA  och kom ut med de vi behövde, ett lakan och en klädvårdsrulle. Vidare till Media Markt, snabbt in hittade en dator till pappsen, en bilstereo och twiligt filmen. Ut på motorvägen snabbt in till stan, handlade 4 tröjor til husse, ett linne till matte och en t-shirt till matte som hon kan ha på jobbet. Och ett par skor till husse hann vi köpa också.

Sen skyndade vi vidare till Bio'n, växlade mellan popcornkö och toalettkö och kom in till biosalongen mitt i reklamen. Matte som just läst om boken blev besviken över hur mycket av handlingen som inte stämde överens.  Men har man inte läst boken så är nog filmen värd att se. Men jag blev besviken, de enda sakerna jag kom ihåg från första gången jag läste boken fanns inte med. Typ som när man inte har med Winky i HP4. KATASTROF!
 
Nu hemma i soffan när vi alla känner oss lika trötta som Findus här ovan så slår det mig att jag inte köpte någon nagelsax så ...
 
... ICA here I come. 
  

Kommentarer
Postat av: Johanna

Heeej! Jag får säga det samma, skönt att höra att ni lever!



Vad stor Pettsonkillen har blivit :) Sigge är nog keligast i världen, iaf om man jämför med Doris som är den okeligaste kissen i världen ;) Han kommer alltid upp och gnäller om han inte får så mkt gos som han vill.



Justja, jag har glömt att berätta att ungarnas pappa är död. Han blev påkörd i början av april :(



Hoppas att ni har det gött ute i vårsolen idag. Imorgon börjar jag på mitt nya jobb :/ läskigt..



Kram!

2009-05-17 @ 17:14:30
URL: http://doriskattungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0