Matte vill inte flytta

Hur kan någon vilja flytta ifrån det här?
En mysig gubbe som är för snäll för sitt eget bästa, som kan vara tjurig och trögtänkt som få, men som får mig att skratta och känna mig uppskattad för det som är jag. Som dessutom är mjuk och varm och luktar gott och behandlar mig som om jag vore prinsessan på ärten. (Nej vi har inte ärtor i sängen, däremot en del kattsand, det känns nog ganska lika tror jag)
Två katter lämnar jag också bakom, mattes kisse Findus som är go,mjuk och gnällig och som har valt ut mig som sin människa. Det är jag som får kel och gos och just nu är det bredvid mig han sover. Jag är helt säker på att han vet att jag flyttar snart. Han ligger här bredvid mig i soffan, sussar sött och drömmer, ligga bredvid mig i soffan har han inte gjort på länge. Det är som om han, precis som jag vill passa på att njuta av den lilla tid som är kvar. Och lillskrutten Pettson med sin knasiga päls, sin biffiga nacke och sin hjulbenta gångstil, som spinner högre än alla andra och som är lika klumpig som sin söta mamma. Vem ska nu sitta i mitt knä när jag äter frukost?

Imorgon går flyttlasset och jag kommer sakna min familj mer än de kan ana.

Men jag måste flytta, erfarenheterna jag samlar på mig gör det möjligt för mig att leva det liv jag vill, att få jobba med något som är intressant och utmanande. Nu känns allt tungt, men efter 25 år känner jag mig själv så pass bra att jag vet att det blir bättre. Jag ser framemot att få påbörja jobbet, att få utbyte av min långa utbildning och att leva på en lön istället för ett lån. Visar det sig att jag trivs jättebra på nya jobbet, flyttar gubben och katterna ned, annars vänder jag uppåt igen, när jag har fler erfarenhetspoäng att vifta med.

Nu har Findus vaknat, Pettson ligger i lilla buren och sover sött, själv ska jag steka pannkaka, då blir gubben lite extra glad, på denna våran sista dag tilsamans på länge. För er som undrar så träffas matte och husse  nästa gång om lite drygt en vecka och på den dryga veckan jag jag flytta bohaget, inreda nya lägenheten, köpa bil, börja nytt jobb och ett sundare liv (mer om mitt sundare liv kommer senare när jag påbörjat den nya banan). Så hade vi bott ihop hade vi knappt setts ialla fall dessutom ska husse hinna med en fotbolls cup. Katterna ser jag nästa gång den 23, hoppas för husses skull att Findus inte skriker efter mig varje kväll tills dess. 

Bloggen blir kvar som den är för stunden ialla fall, det finns en stor risk att den kommer handla mindre om katterna och mer om livet som miljö- och hälsoskyddsinspektör med bacon som främsta näringskälla. Men efter första veckan tänkte jag överlämna min kamera till husse så han kan hjälpa mig med uppdateringarna om vad som händer på kattfronten.

Nu pannkaka, därefter en sista mysig kväll i soffan här hemma.

Kommentarer
Postat av: lillstrumpa

Angående nytt liv sundare har jag idag gjort fetaostgratinerad zuccini (strimlad) köttfärsås med grädde i samt en vanlig grönsallad med lite fusk Majs i! Gott var det tyckte Grisen med :)Hoppas det går smidigt imorgon!!

2009-01-07 @ 17:41:07
Postat av: Johanna

Åh, jag önskar er all lycka till med ert lilla "projekt"! Hoppas att det löser sig till det bästa för alla! Lycka till med nya jobbet Åsa! KRAM!

2009-01-07 @ 22:28:09
URL: http://doriskattungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0