Klimpen

I helgen efter mattes intervju hämtade jag pappa hos vänner till familjen utanför Ånge, vi kom att prata om husdjur och mattes pappa berättade att Findus måste vara den gosigaste kissen han någonsin träffat. Därefter gick diskussionen in på en jämförelse mellan Pettson och Findus utseende.
Det lät ungefär så här, " Findus är väldigt fin, men Pettson har ett väldigt kantigt huvud som liksom är för litet för kroppen, sedan har han en riktig biffnacke, svansen står alltid rätt upp och så är han hjulbent." När jag sedan hämtade svärföräldrarnas ena bil och försökte trösta Carro med choklad så fortsatte beskrivningen med att Carro sade att Pettson dessutom har en knasig päls, den skivar sig och ser skitig ut även när han är ny duschad.

Ja inte är Pettson någon skönhet, men han är söt som få, och kurrar som ingen annan.

Innan Pettson kom hem till oss så hette han Klimpen.  Vilket är ganska passande. Då hette han Klimpen för att han var en riktig guldklimp, Doris förstfödde son. Men om någon kommer ihåg när Bert gick på TV så har Bert en kompis som kallas Klimpen, och denne Klimpen var starkt rödhårig och ganska kraftig, precis som vår egen guldklimp. När jag tänker efter så är de mycket lika:)

Nu sitter matte framför Emmerdale och funderar på när hon ska säga upp sig. Att matte får jobbet i Ånge (ett vikariat på ca två år) är klart, jag behöver bara klara ett drogtest först. Säga upp lägenheten måste jag också göra, innan månadsskiftet.
Då infaller problematiken, matte vill ha ordning och reda. Alltså se till att drogtestet är grönt innan jag säger upp mig och därefter säga upp lägenheten.
Nu har jag inte ens fått någon tid för drogtestet, och vem vet vad sådana tester visar. (Inte för att matte någonsin provat någon drog, men mattes pappa skrämde upp henne tidigare idag). Lägenheten vill jag inte säga upp för ens jag sagt upp mig, eftersom jag nu bor i en liten kommun där alla kännerog alla och jag hellre vill att chefen får höra att jag slutar av mig än av någon annan. Ja ja jag hittar nog på något.

Må så gott
// matte utan katter

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahaha, jag skrattade gott åt det här inlägget, både åt beskrivningen av Pettson och åt ditt himla drogtest :D Stort grattis till jobbet, härligt att du fick det! Sen vill jag säga grattis till Pettson på halvårsdagen ;) Kram!

2009-01-29 @ 19:49:05
URL: http://doriskattungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0