Installerad

Nu är matte installerad i nya lägenheten. En alldeles lagomt stor lägenhet, med ett superfint vardagsrum och med andra rum som duger bra de med. Nästan allt är på sin plats, så om någon dag kan ni förvänta er bilder. Bilder kommer också på TOR=mattes nya bil.

Gårdagen var lång. Mattes mamma och pappa hämtade upp mig kl 06.30, efter packning av flyttlass först i Timrå och en extra laddning med min säng i Sundsvall åkte vi iväg. Första fikat gick av stapeln strax söder om Iggesund. Därefter gick det utför, 4 mil norr om Uppsala fick bilen soppatorsk. Displayen visade 60 km till tom tank, men eftersom släpet var på så var det som om bensinen inte nådde tanken. Pappa fick lifta in till Uppsala häma bensin och sedan hyra en bil för att ta sig till baka till mamma och mig som väntade med ekipaget efter motorvägen. Detta stopp kostade oss nästan två timmar i tidsförlust. Så efter det blev det bråttom. Från Timrå och hit är det ca 70 mil, men efterom vi skulle förbi Oskarshamn för att köpa bilen, blev det ca 100 körda mil för pappsen igår. 18 stängde bilaffären men försäljaren var snäll och höll extra öppet till oss som vinglade ut ur bilen stela som få då klockan var 18.30. Bilen klarade pappas kristiska blick, och den uppfyllde även mina krav. Så en timme senare rullade vi vidare nu med två bilar mot Vaggeryd för att hämta ut lägenhetsnycklarna. Hyresbolagets kontor stängde visserligen redan kl 16 men snälla M hade lovat att hjälpa till med senare nyckelutlämning. Strax innan 22 hämtade vi upp dem, därefter tömde vi släpet så pappa kunde lämna det 4 mil härifrån, han passade även på att köpa med sig lite pizza från macken, tur det för vi var alla hungriga.

Idag har det gått lugnare till, möblerna har kommit på plats och jag var med en bukett tulpaner till snälla M som tack för hjälpen med nycklarna. Därefter tog vi TOR till A6 center i Jönköping där vi handlade lite smågrejer till lägenheten. Nu sitter vi i soffan, mamma, pappa och jag, trötta efter torsdagens och fredagens äventyr.  

Kommentarer
Postat av: Helena

Hoppas du kommer trivas bra där nere :-)

Synd att vi inte hann ses innan du flyttade.

2009-01-09 @ 23:30:36
URL: http://henab.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ojojoj, vilken mardröm, jag får nästan rysningar och svettningar på samma gång. Stackars er! Hoppas att du kommer trivas i nya lyan nu. Jag ser fram emot bilder :) Kram

2009-01-10 @ 10:37:56
URL: http://doriskattungar.blogg.se/
Postat av: Maria

lycka till på jobbet nu=)

2009-01-12 @ 09:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0