Första dagen i mitt nya liv

Idag var första dagen på nya jobbet, det gick bra.
Dagen började med en massa registreringar av id-kort, passerkort, nycklar samt allehanda dataprogram. Därefter var det dags för personalmöte, och första testet på om jag klarar av att leva efter min nya diet, och det gick fin fint. Byggassistenten bjöd på nöttårta och någon kaka. Efter personalmötet var det en lång hälsningsrunda på alla i huset och därefter lunch. Hälsningsrundan fortsatte efter lunch och därefter guidade miljöassistenten mig genom lite rutiner och vi fick till och med min telefon att fungera. Tills imorgon måste jag dock bestämma mig för om jag vill ha en fast eller en mobil, telefon.  Jag fick en fin kruka med murgröna och en chilifrukt som association till mitt kommande arbete med livsmedelsfrågor och dessutom en sen julklapp, en bok om Uttrar. Det verkar vara en riktigt fin bok.

På eftermiddagen ringde Ånge kommun för att höra om jag ville komma på intrevju, vi ska försöka att lösa det den 24 jan det är visserligen en lördag men det är nästa gång jag kommer hem.

Nu väntar middag i LCHF anda, idag champinjoner med bacon, creme fraiche och vitlök som serveras med wookgrönsaker. GOTT

Kommentarer
Postat av: lillstrumpa

Hej hej låter som en bra första dag! Jag har skrivit rapport om vuxenpedagogik i grupp kändes som jag gjorde mesta arbetet själv som vanligt! Idag har vi ätit kycklingfilé i kokosmjölk med sambal olek i med svamp, lök, vattenkastanjer, blomkål med cole slaw och kokt broccoli till Grisen tog gratinerade zuccini istället för Broccoli! Helt gott men jag saknar ngt annat än vatten att dricka...

2009-01-12 @ 23:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0