Ett halvt år gammal

Så gammal är Pettson, hans förra matte Johanna, påminde mig just att han firar halv födelsedag idag!
Tänk att han bara är et halvt år gammal, han har anpassat sig så bra till familjens vanor att det känns som om han bott hos oss jämt.

Sagoversionen av katten Findus, firar sin födelsedag fyra gånger om året och när han firas får han pannkakstårta.
Undra sa flundra hur Pettson ska firas, ska man komma upp i fyra gånger per år så är det bäst att man firar halvårsdagen ordentligt menar jag. 
 
I helgen upptäckde matte att Pettson gillar grillad kyckling, efter många varv cirkulerandes runt mina ben då jag stod och rensade kyckling så tog skrutten en hopp upp på köksbänken, efter nedputtning från köksbänken och lite murrgnäll från Pettsons sida så fick han tillslut smaka. Han glufsade snabbt i sig både sin och Findus portion, samtidigt som han spann nöjt.

Men eftersom kyckling inte är husses favorit så får det nog bli något annat smaskigt som finns hemma. Majs kanske eller konserverade champinjoner, det gillar ju både lillen och storen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0