Det tar sig

Idag kom de först två telefonsamtalen, och tre jobbmail. Jag har varit och inspekterat en förskola och därefter skrivit en inspektionsrapport. H på jobbet var dessutom snäll att köra mig runt i en guidad tur i kommunens två tätorter.

Dietandet går också riktigt bra, idag har jag tackat nej till tårta två gånger, och tvingat i mig en halv kopp kaffe, dock inte för dietens skull utan för de stackare som bjöd mig på tårta och som sedan försökte truga i mig allt annat. Dessutom har jag idag börjat äta den grönsak jag ska träna på i år. Jag har tränat på en grönsak varje år de senaste året för att bli bättre på att äta mer varierande grönsaker. Årets grönsak är förresten broccoli, smakar prutt men ska visst vara nyttigt. Ge mig några veckor så kanske jag vänjer mig vid dem med, tidigare år har jag lyckats med invänjningen, om man bortser från ifjol få jag aldrig lyckades hitta min grönsak som då var bondbönor. 

Ikväll har jag tagit snabeldraken (dammsugaren) på en åktur över lägenhetsgolven, så att det är fint när husse kommer och hälsar på i helgen. Vart ska då katterna vara, kanske ni undrar. Då kan jag meddela att Pettson och Findus alias mys och gos redan är installerade hos husses föräldrar. Tur att det bor nära och ställer upp och kattvaktar då och då. Det tackar hela familjen för.

Själv ser jag fram emot  nästa fredag kväll då kissarna inte har en chans mot matte, får då ska hon ha gos från dem båda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0