Buller=oönskat ljud, Buller=en fråga för hälsoskyddsinspektören

 I Timrå brukade matte vaggas till sömns av ljuden från Pettson som spinner, till Findus som snusar rofullt och ibland suckar till i sömnen och till husse som andas i takt med mig.

Men här ovaggas man till osöms med trafikljud. Hur bilarna på de två gatorna som möts i en korsning utanför min lägenhet kan låta så mycket kan matte inte förstå. Bilarna gör att det blir svårt att somna, bilarna väcker matte mitt i natten och när man väl somnar om så väcker de en kl 5 på morgonen. Att ta en eftermiddagslur för att kompensera de förlorade natttimmarna är kört för trafiken hörs då med. Hur kan ett samhälle med drygt 3500 invånare låta så mycket?

Min tjänst som miljö- och hälsoskyddsinspektör innebär att hantera inte bara livsmedelsfrågor utan även hälsoskyddsfrågor.  Buller är ett problem för hälsan och har man problem med buller kan man anmäla det till kommunens hälsoskyddsinspektör. Om jag inte vant mig vid bullret nästa vecka så tror jag (banne mig) att jag ska ringa anonymt till mig själv och klaga på bullret vid skolgatan.

Jobbet har gått bra idag med, fortfarande ingen som ringer till mig, och endast ett jobbmail, men med lite hjälp av MV som kom ihåg mina lösenord så har jag nu bytt lösenord till mitt gamla hederliga. Ett problem mindre. 

Men på tal om buller så har miljö- och byggkontoret en bowlinghall under sig, ett rätt intressant ljud så där på eftermiddags timmarna:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0