Västerås tur och retur

I måndags tog jag mig till Västerås för ett besök hos Maria och hämtning av en viss Pettson. Resan ned gick bra och Maria var snäll och mötte mig innan hon stack vidare till tandläkaren.

Eftermiddagen ägnades åt Mamma Mia och Mario cart (Nä jag vann inte, men kom inte alltid sist). MIddagen åt vi på Kajens fik, deras sallad är värd en lång omväg:)

Sedan var det dags för första mötet med Pettson, han visade sig från sin bästa sida och gosade länge, sedan somnade han i Marias famn sötnosen. Pettsons mamma Doris var dock på krigsstigen och det var idel fräsande. Stackars Sigge gömde sig under byrån och låg där nästan två timmar. Vi kom sent i säng.....

..... och vaknade först kl 09.30 och fick skynda på lite för att hinna med all shopping. Vi han med Västerås nya galleria (en stickad klänning) och saluhallen där vi var mer eller mindre tvugna att gissa vikten på en haj. Vi såg bröstbakelser på systrarna Eriksson och slog till på två till Kvällsfika och en härtformad munk till Björn som inte tål nötter.

Lunchade på Greken med Minna och Helena, underbar mat som vanligt. Tänk att man kan sakna en restaurang så mycket. Sällskapet var det inte heller något fel på, alltid roligt att träfas och höra vad de andra pysslar med nu.

Åsby, Tati (ull kappa), och ÖB hanns med på eftermiddagen innan vi vände hemmåt för carbonara innan vi gick på lägenhetsvisning. Helt ok lägenhet men kanske lite knasig planlösning.

Därefter väntade brösten, Betty och Desperate, knasigt slut på det sistnämnda.

Onsdagsmorgonen var hämta Pettson morgon. Allt gick enligt planerna och vi sa hejdå till matte, mamma och syskon. Stackars matte som nu lämnar bort katter på löpande band, blir nog lite ensamt även om hon behåller Doris och Sixten.

Pettson gnällde två gånger på väg till bussen och sedan några gånger under bussturen, men mycket mindre än förväntat. Findus gallskrek när vi hämtade hem honom. I Uppsala rastades Pettson på gruset och ville precis som brorsan, när han är där, undersöka alla cyklar. På tåget fick vi sällskap av en stor hund men det var inget bekymmer, inte ett pip kom ur Pettson. Matte fick mycket gos under resan (tröttkissen växlade mellan att ha armar och mage som sovplats). Sista bussresan gick fint den med, Nu ligger en kisse bakom tvätkorgen och en går omkring och gnäller men mer om det och lite bilder kommer senare.