Granen står så grön och grann i badummet

Ja nu är det gröna monstret nästan på plats, granen har hamnat i badrummet. Där står den och sprider härlig doft medan lite snö tinar bort. Pettsons första möte med den fina granen resulterade i lite ragg (sötnosen våran har lätt för att resa ragg, matte har sett fler raggresningar på honom än på Findus).
Jag hade tänkt hinna klä den innan husse kommer hem men nu behöver jag hjälp för att flytta granen till vardagsrummet så husse får nog så lov att hjälpa till. Mattes mamma och pappa stod för granleveransen på väg upp till mattes morbror där de firar tidig jul med mattes moromor.  Mamma kom in en sväng och tog med blommorna som skulle till Stöde och sade att hon naturligtvis skulle ha haft med sig en blomma till mig också, jag försäkrade henne om att det räckte med den de redan hade tagit med.
 Vaddå? sa mamma.
Jo sa jag ni har ju tagit med min landskapsblomma. (För er som inte är så hemma på lanskapsblommor, så kan jag meddela att granen är medelpads landskapsblomma (alternativt smörbollen)) 
Då blev mamma nöjd igen.
Nu ska matte sätta igång med tentan igen, förhoppningsvis blir den klar idag så jag kan släppa de bekymmren. Därefter ska pajdeg göras och det ska handlas litegrann, och med lite tur kommer husse hem i lagom tid till middagen.

Men först vill jag säga tusen tack till svärmor och svärfar som har lånat ut sin bil till oss. Det är mycket skönt för husse som inte behöver vänta på bussen efter sina 12 timamrs passs på jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0